Προστασία από το blue light στις οθόνες
i facebooki facebooki twitter  i youtube linkedin tel

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας,  να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να το διανείμετε;

Μπορείτε  μόνο εφόσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Spartan Security και το σχετικό ενεργό link.

blog l jan 2022 Β

 

Περιορίστε την ακτινοβολία που «απειλεί»

το δέρμα και τα μάτια σας

Είναι πλέον δεδομένο ότι όλοι περνάμε αμέτρητες ώρες μπροστά από τον υπολογιστή, ειδικά τώρα που εργαζόμαστε από το σπίτι. Ακόμα και όταν έχουμε τελειώσει την εργασία μας συνεχίζουμε να έχουμε συνεχώς το smartphone μπροστά μας ή να παρακολουθούμε προγράμματα στη τηλεόραση. Ωστόσο οι έρευνες έχουν αποδείξει πως η μπλε ακτινοβολία που εκπέμπουν οι οθόνες επηρεάζουν αρνητικά τον οργανισμό μας.

Τι είναι το blue light

Το μπλε φως, αποτελεί μέρος του φάσματος του ορατού φωτός το οποίο συνήθως αναφέρεται σε μπλε μήκη κύματος. Είναι ένα ορατό φως υψηλής ενέργειας (HEV) και μικρού μήκους κύματος. Η κύρια πηγή του μπλε φωτός στο οποίο αρχικά εκτιθέμεθα είναι ο ήλιος. Στην εποχή μας λαμβάνουμε μια επιπλέον σημαντική δόση από τις ψηφιακές συσκευές (τηλεοράσεις, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα κλπ) και τον εσωτερικό φωτισμό (λαμπτήρες φθορισμού και συσκευές LED).

Πως επιδρά στον οργανισμό μας

Οι ακτινοβολίες UVA και UVB, που ανήκουν στο μη ορατό φως, προκαλούν εγκαύματα και είναι επιβλαβείς για την υγεία σας. Στο διάγραμμα του φάσματος φωτός, τα μήκη κύματος τους κυμαίνονται από 100 nm έως 400 nm ενώ τους ακολουθεί το μπλε φως από 380nm έως 500nm. Έχει αποδειχθεί ότι το μπλε φως με μήκος κύματος μεταξύ 380nm και 400nm είναι αρκετά επιβλαβές για το δέρμα και τα μάτια. Ο κίνδυνος φαίνεται να μειώνεται σταδιακά καθώς το μήκος κύματος πλησιάζει στα 500nm.

Επιπτώσεις στην υγεία του δέρματος

Ενώ το υπεριώδες φως βλάπτει άμεσα το DNA των κυττάρων, το μπλε φως καταστρέφει το κολλαγόνο μέσω του οξειδωτικού στρες που τους προκαλεί. Το blue light απορροφάτε από το δέρμα από μία χημική ουσία που ονομάζεται φλαβίνη.
Γήρανση δέρματος: Η αντίδραση που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια αυτής της απορρόφησης, παράγει ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν το δέρμα συμβάλλοντας στη γήρανσή του.
Φλεγμονές κυττάρων: Το blue light έχει την ικανότητα να διεισδύει ακόμη βαθύτερα στο δέρμα σε σύγκριση με τις ακτινοβολίες UVA και UVB. Σύμφωνα με μελέτες, 30 ώρες έκθεσης σε blue light ψηφιακών οθονών, μπορούν να αυξήσουν το επίπεδο φλεγμονής στα κύτταρα του δέρματος κατά 40%!!

Τι συμβαίνει όταν το μπλε φως χτυπά τα μάτια μας:

Καταπόνηση ματιών: Το μπλε φως της οθόνης μπορεί να οδηγήσει στη λεγόμενη ψηφιακή καταπόνηση των ματιών, κούραση και ξηροφθαλμία. Τα συμπτώματα είναι ερεθισμένα μάτια και δυσκολία εστίασης.
Βλάβη αμφιβληστροειδή: Η μακροχρόνια έκθεση στο μπλε φως μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα κύτταρα του αμφιβληστροειδή και κατά συνέπεια ηλικιακό εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας

Δυσκολία στον ύπνο

Συχνά συνηθίζουμε πριν κοιμηθούμε να χαζεύουμε στο κινητό ή το tablet με αποτέλεσμα το φως που εκπέμπεται από αυτό να κρατά το σώμα μας ξύπνιο μέσω της καταστολής των επιπέδων της μελατονίνης, ορμόνης που δίνει σήμα στο σώμα μας πριν κοιμηθούμε. Σύμφωνα με μελέτες η έκθεση στο μπλε φως μπορεί να επηρεάσει τη συνολική διάρκεια και ποιότητα ύπνου μειώνοντας την παραγωγής μελατονίνης και αυξάνοντας τη συχνότητα που ξυπνάμε τη νύχτα. Τα χαμηλά επίπεδα μελατονίνης σχετίζονται με την αϋπνία, η οποία μπορεί μετά να οδηγήσει σε προβλήματα όπως μειωμένη συγκέντρωση, εξασθενημένη λειτουργία του ανοσοποιητικού, κατάθλιψη, διαβήτη ακόμη και καρδιακές παθήσεις », σύμφωνα με τη Nicole Van Groningen, M.D., παθολόγο στο NYU Langone Medical Center.

Πως μπορούμε να προστατευτούμε

Ακολουθώντας τους παρακάτω φυσικούς και πολύ απλούς τρόπους, μπορούμε να προστατευτούμε όσο είναι εφικτό από το blue light που «απειλεί» έμμεσα την υγεία μας.

Σωστή διαμόρφωση του σημείου εργασίας

Με σκοπό να προστατέψουμε περισσότερο τα μάτια μας χωρίς να τα κουράζουμε σε υπερβολικό βαθμό, τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κάποιο σημείο του σπιτιού που να μην είναι μπροστά από τοίχο, επιτρέποντας έτσι το φως και άλλες πληροφορίες να βρίσκονται γύρω μας, χωρίς να «απορροφάτε» το βλέμμα αποκλειστικά από τα χρώματα της οθόνης. Για τον ίδιο λόγο ανάβουμε οποιαδήποτε πηγή φωτός όταν εργαζόμαστε τις βραδινές ώρες΅
Extra tips:
1. Τοποθετούμε ειδικό φίλτρο αυξημένης απορρόφησης στις οθόνες.
2. Για να είμαστε 100% σίγουροι πως έχουμε δημιουργήσει τη σωστή office area, θα πρέπει όταν τεντώνουμε το χέρι μας μπροστά από την οθόνη να μην την αγγίζουμε από το σημείο που καθόμαστε. Χρειάζεται περίπου ένα                    μέτρο απόσταση μεταξύ ματιών και οθόνης.
3. Για να αποκλείσουμε την γήρανση του δέρματος βάζουμε αντιηλιακή κρέμα υψηλής προστασίας πριν την έκθεσή μας στην οθόνη και ανανεώνουμε ανά 5 ώρες.
4. ‘Ενας καλός τρόπος προστασίας για τα μάτια είναι η εφαρμογή ειδικών γυαλιών οράσεως με φίλτρο που εξουδετερώνει το μπλε φως.

Πραγματοποιούμε μικρά και συχνά διαλείμματα

Αυτός να είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να ξεκουράσουμε τα μάτια μας!
Εντάσσουμε μικρά & συχνά διαλείμματα μισής ώρας όσο πιεστικό πρόγραμμα και αν έχουμε.
Extra tip: Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αφήνουμε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και αφιερώνουμε χρόνο τρώγοντας ή πίνοντας κάτι, πηγαίνοντας για περπάτημα ή απλώς χαλαρώνοντας στον καναπέ μας.

Χρησιμοποιούμε handsfree

Τα τηλέφωνα χτυπούν διαρκώς, οπότε να μια ακόμα πηγή ακτινοβολίας.
Προκειμένου να προστατευτούμε, λέμε «ναι» στη χρήση των handsfree ή earpods καθώς τα ενσύρματα εξαρτήματα αποδεδειγμένα μειώνουν τα επίπεδα ακτινοβολίας που λαμβάνουμε από το κινητό μας κατά 8 με 22 φορές. Εναλλακτικά, ενεργοποιούμε την ανοιχτή ακρόαση.
Extra tip: Πατάμε on στην υπηρεσία "Night Shift" για να γίνουν τα χρώματα της οθόνης πιο θερμά, περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την εκπομπή του blue light.

Καλύτερος ύπνος

Άλλος ένας λόγος για να μπει ο σωστός ύπνος στην καθημερινότητά μας!
Όταν έρχεται η ώρα να κοιμηθούμε απενεργοποιούμε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, και χαλαρώνουμε στο κρεβάτι μέχρι να κοιμηθούμε. Μόνο έτσι, θα ξεκουράσουμε τόσο το σώμα όσο και τα μάτια που τόσο πολύ το έχουν ανάγκη έπειτα από μια απαιτητική και γεμάτη ακτινοβολία ημέρα.
Extra tip: Για σωστό ύπνο η ικανοποιητική χρονική επάρκεια αυτού έγκειται σε 6-8 ώρες, χωρίς αφυπνίσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σε κάθε περίπτωση περιορίζουμε τη παραμονή μας μπροστά από οθόνες βρίσκοντας άλλους τρόπους απασχόλησης όπως: Το διάβασμα ενός βιβλίου (όχι e-book), την προσωπική επικοινωνία με τους ανθρώπους μας και την ενασχόλησή μας με κάποιο σπορ ή χόμπι.

Όσο κι αν οι οθόνες ήρθαν για να κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη,
ισχύει πάντα ο κλασικός κανόνας, «Πάν μέτρον άριστον»!

 

 

Περισσότερα

?>
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα της Spartan Security

Τα προσωπικά σας δεδομένα επεξεργάζονται σύμφωνα με τον Γενικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2016/679 για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και την Πολιτική Απορρήτου της SPARTAN SECURITY η οποία βρίσκεται στην ιστοσελίδα της.

Copyright © 2021 Spartan Security. Developed by Centiva Software Solutions

210 92 32 437 Δ. Σέχου 17 & Αντιμαχίδου Αθήνα 117 43